Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Β' γυμνασίου - "Το βασίλειό μου για ένα βιβλίο", Άλαν Μπένετ




Το βασίλειό μου για ένα βιβλίο


  • Συνάντηση: Πέμπτη, 10/4/2014
 Ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Άλαν Μπένετ παρουσιάζει τη Βασίλισσα της Αγγλίας να έρχεται σε επαφή, μέσα από ένα άτομο του υπηρετικού της προσωπικού, με τον κόσμο των βιβλίων. Αρχικά έρχεται σε επαφή με "ελαφρά" αναγνώσματα, αλλά με τον καιρό αρχίζει να προμηθεύεται κλασικά έργα και αποφασίζει να διαβάσει όλα όσα είχε παραλείψει. Η διαδικασία της ανάγνωσης την απομακρύνει από τον διακοσμητικό της ρόλο και ανακαλύπτει πως μέσα από τη λογοτεχνία μπορεί να μάθει και να ζήσει πολλές ζωές. Τόσο μεγάλη είναι η απόλαυση που αντλεί από την ανάγνωση, που αρχίζει να βαριέται τα καθήκοντά της και προτιμά να κλείνεται στο δωμάτιό της με ένα βιβλίο.




2 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
    Το βιβλίο τόσο και η προσφορά του στην εσωτερική και συναισθηματική μας ζωή το καθιστά για εμένα ένα απ'τα ιδανικότερα μέσα ψυχαγωγίας,γνώσης και πολιτισμού.
    Τόσο γοητευτικό,τόσο μαγικό, τόσο φανταστικό ζωντανεύει ή δημιουργεί τη δική του ιστορία επιτρέποντας σ'εμένα και σε όλους τους αναγνώστες να φαντάζονται, να" πλάθουν "εικόνες στο μυαλό τους έτσι ώστε να μπορούν ελεύθερα με τον δικό τους τρόπο να νιώσουν την καθε λέξη του βιβλίου.Το βιβλίο είναι μια διέξοδος,μια φυγή από την απλή και συνηθισμένη πραγματικότητα,με ταξιδεύει σε τόπους μαγικούς,με μετακινεί όπου αυτό θέλει κι εγώ δεν αρνούμαι, ακολουθώ αυτό το ταξίδι και στο μυαλό μου γίνομαι εγώ ο ήρωας της ιστορίας. Ονειρεύομαι, δημιουργώ,συνδιαμορφώνω κόσμους φανταστικούς και απερίγραπτους καλλιεργώ τη φαντασία μου, κερδίζω την αληθινή, την αμοιβαία αγάπη μου με τον κόσμο της λογοτεχνίας.
    Διαβάζοντας ή ακόμη και γράφοντας ένα βιβλίο πλουτίζω από εμπειρίες και γνώσεις, διευρύνω τους ορίζοντές μου, μαθαίνω πράγματα που μ'ενδιαφέρουν με αποτέλεσμα να αποκτώ απόψεις για πολλά ζητήματα και να προβληματίζομαι για κάποια άλλα. Διαβάζω όχι για να καυχιέμαι ότι είμαι συχνός αναγνώστης, αλλά για να διασκεδάζω, να μαθαίνω, να το απολαμβάνω. Διαβάζω για να καλλιεργήσω και να πλουτίσω τον συναισθηματικό μου κόσμο, να γεμίσω την ψυχή μου με γνώσεις, με εφόδια για να πορευθώ μ'αυτά στο μέλλον,να χαρώ, να ψυχαγωγηθώ, να χαλαρώσω. Τέλος, διαβάζω ένα βιβλίο, γιατί το βιβλίο είναι το παρόν και το μέλλον του πολιτισμού και της πνευματικής αναδόμησης του εαυτού μου, είναι για εμένα κάτι παραπάνω από μια απλή ιστορία. Το βιβλίο είναι η ψυχαγωγία, το βιβλίο είναι η ελπίδα, το βιβλίο είναι παιδεία, το βιβλίο είναι πολιτισμός.
    Τέλος, πιστεύω πως τα πιο βαθιά συναισθήματα και τις πιο βαθιές γνώσεις κι εμπειρίες τις αποκτά κανείς με τους φίλους του περνώντας μαζί πολλές όμορφες στιγμές. Υπήρχαν στιγμές που ένιωθα μόνος και συναισθηματικά στενοχωρημένος και μπορώ να πω πως το βιβλίο ήταν εκεί σαν πραγματικός φίλος και με βοήθησε να σηκωθώ στα πόδια μου, να ξεχαστώ και να δω τον κόσμο από μία άλλη οπτική, την οπτική της λογοτεχνίας, της φαντασίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή